Hoxe
vouvos ha falar de 10 series galegas que non se han de esquecer:
Mareas Vivas:
‘Mareas Vivas’ supuxo un antes e un despois na ficción galega
porque conseguiu sentar fronte ao televisor a toda a familia. Todos viaxabamos
semanalmente a Portozás para ver como lles ía a vida aos veciños deste imaxinario
pobo costeiro. Entre os seus atractivos, ver como evolucionaba o romance entre
o xuíz do pobo e a súa caseira, os enredos do furtivo Currás ou os faladoiros
na taberna de Petróleo (Luís Zahera), lugar de
encontro de todos e onde todo comentábase, entre outras moitas tramas
protagonizadas por un amplo elenco de actores e actrices. Pero, ademais de por
a súa calidade, a serie tamén pasou á historia porque os galegos deixamos que
Luís Tosar entrase na nosa casa moito antes de que os premios e os
recoñecementos empezasen a entrar na súa.
Pratos
combinados:
Foi unha das primeiras apostas de TVG polas series alá por
1995. A historia era simple. Miro (Ernesto Chao) e Balbina (Mabel Rivera) son os propietarios do bar Suízo, local que
montaron co diñeiro aforrado como emigrantes en Suíza. Ata aquí todo normal. O
extraordinario vén despois. O bar Suízo non é un bar de barrio máis. É o bar
máis surrealista no que se pode entrar. Sería algo así como ‘A que se aveciña’
da hostalería. Miro, alma mater do bar (e da serie) era indescritible. As súas
especialidades eran facer café con mondas de patacas e servir bocadillos de
xamón… sen xamón, pero el estaba convencido de que así era como se facían as
cousas. E a influencia do seu cuñado non axudaba. En teoría, Antón era
empregado da caixa de aforros, pero pasaba o 80% do seu tempo no bar, gozando,
a poder ser, dunhas boas nécoras. Iso si, entre nécora e nécora tiña unha
habilidade abraiante para enredar ao seu cuñado en aventuras cada cal máis esperpéntica. Os seus correrías eran comparables ás do Coyote e o Correcaminos. Miro e Antón eran o Coyote, que, por máis que o tentaban,
nunca conseguían enganar ao Correcaminos, neste caso, Balbina. E non podemos falar de ‘ Pratos Combinados’ sen
mencionar a Paula. Pauliña, consciente ou inconscientemente, sempre acababa involucrada
nas leas de Antón e Miro, pero o máis interesante de Pauliña é que foi un dos primeiros traballos de Cristina Castaño (‘A
que se aveciña’), quen, cando se foi a Madrid, deixou o papel en mans de María
Castro (‘Sen tetas non hai paraíso’, ‘Seis irmás’).
Pai
Casares:
‘Pai Casares’ é un dos mellores exemplos de humor costumista.
A serie arrinca coa chegada do sacerdote Horacio Casares a Louredo (Santo Antonio de). Alí ha de lidar co anterior párroco, don
Crisanto, un cura ‘dos de toda a vida’, afeito facer as cousas ‘á súa maneira’
( boinazos incluídos). Coas beatas, ás que lles custa entender a este
cura progre, que conduce unha moto, vai a clases de baile e non viches sotana nin alzacuellos. Con Iria, a mestra que lle fará dubidar da súa vocación.
Con Delmiro, o alcalde ateo, comunista e inimigo acérrimo da igrexa e
todo o que represente. Son moitas as situacións nas que os veciños de Louredo conseguiron arrincar unha gargallada aos espectadores. Desde
as diatribas do alcalde desde o alto do concello chamando “corvos” aos
sacerdotes, os coidados de Elsa aos seus ovejitas, os problemas maritales de Lida e o seu Sindiño, o mal xenio de
Puri, a angustia de Josito por quedar ben con todo o mundo ou o si-pero-non
entre Mayte e Miñato (alias Sonny Crockett). Serie creada,
entre outros, por Ramón Campos e Xema R. Neira, ‘Pai
Casares’ chegou a ser o programa máis visto das televisións autonómicas,
emitiuse dobrada en Madrid e Castela A Mancha e graváronse adaptacións en
Baleares, Andalucía e Valencia. Tamén supuxo unha gran oportunidade para Pedro
Alonso. De feito, en Galicia dábase a particularidade de que un día todos
querían que fose o seu párroco, pero, ao día seguinte, desexaban losquealo por
ser tamén o malvado Diego Murguía de ‘Gran Hotel’. As últimas tempadas da serie
foron protagonizadas polo pai Rodrigo (Xaquín Domínguez) e o pai Perfecto
(Xulio Abonjo), deixando para o ‘Pai Casares’ aparicións esporádicas.
Serramoura:
Se en ‘ Twin Peaks’ a gran pregunta era quen matou a Laura Palmer, en 2014 os galegos preguntábanse quen matara a Mónica Triáns (Sara Casasnovas). O achado do seu cadáver marcaba o inicio de ‘ Serramoura’, serie producida por Voz Audiovisual, que é o último gran
éxito de audiencia en Galicia, chegando a ter unha fiel comunidade de fans, os
“ serramourers”. En ‘ Serramoura’ hai tramas para todos os gustos. Por unha banda, está o
cuartel da Garda Civil, que xa tivo que lidar co anterior crime, a mafia rusa,
asasinos en serie, narcos, traficantes de arte, tramas corruptas da Benemérita
e demais delincuentes que chegan a ‘ Serramoura’. E todo isto
aderezado cunha tensión sexual non resolta entre os sarxentos Marga Neira
(Lucía Regueiro) e Diego Bazán (Miguel Ángel Blanco). Doutra banda, está a vida
na propia ‘ Serramoura’, unha pequena aldea que vive da madeira, onde existe un
enfrontamento eterno e irresoluble entre os Fiuza, principais maderistas, e os Soutelo,
propietarios do serradoiro da zona. E no medio, os trapicheos dun dos personaxes máis queridos polo público, a pesar de
ser, en teoría, un dos “malos”, Santos, interpretado por Monti Castiñeiras.
Libro
de familia:
“ Eiche mercar unha saia pola festa de Santalla…” era a pegadiza canción coa que arrincou
durante máis de 300 domingos a serie ‘Libro de familia’. Ambientada na ficticia
aldea de Santalla, narraba os encontros e desencontros de tres familias: os
Cabanas (humildes, pero honrados e con ansias de superación), os Lamela (familia
do cacique local) e os Freire (exemplo perfecto do indiano que fixo fortuna en
América e que regresa a casa cargado de ideas para mellorar a vida dos seus
veciños, pero que tropeza cos obstáculos propios da época). Quizá a mellor
forma de explicarlle a un non galego o que significou esta serie sería dicir
que foi un ‘Cóntame como pasou’ trasladado ao rural galego de mediados do
século pasado. O máis emocionante de ‘Libro de familia’ era ver como o recibían
as distintas xeracións. Aos máis maiores servíalles para lembrar o seu propio
pasado. Aquel tempo no que a vida nas aldeas viraba en torno ao campo e os
animais, no que convivían baixo o mesmo teito avós, pais e fillos. Aos máis
novos serviunos para visualizar a través da pantalla o que eses maiores contáronnos
unha e outra vez. Significou un reencontro co pasado para uns e un
descubrimento para outros. Foi tal o éxito da serie que o seu creador, José
María Besteiro, desenvolveu un spin off, ‘Pazo de familia’, que arrinca coa mudanza de parte da
familia Cabanas (o avó Cosme, a nai Sara e o pequeno Loliño) da súa adorada Santalla á cidade para traballar no pazo da
familia Pardo – Veira.
Fonte de información: http://vertele.eldiario.es/losdevoraseries/Especial-Dia-Galicia-gallegas-historia_7_1924077576.html
A miña opinión:
Eu creo que estas series non son moi vistas porque non teñen un tema ou unha trama que destaque.
Ningún comentario:
Publicar un comentario